Empleo > Empleo fuera de España

REVALIDATION NMC PIN NUMBER

<< < (2/3) > >>

volando:
Hola Marsila,

Muchas gracias por responder.
Pues la realidad es que no, porque llevaba unos 10 años trabajando exclusivamente en una empresa de repatriación aérea.
Algunas veces (pocas) he trabajado con algún médico y en un par de ocasiones con una enfermera que no recuerdo ni el nombre.
Siempre trabajamos solos, muchas veces en el otro lado del mundo, otras repatriaciones de Benidorm o Palma de Mallorca...
No se si tu eres NMC registred nurse pero nos vamos a encontrar tod@s en el trámite. La mala suerte ha sido que a mi me ha tocado de los primeros y encima fuera del Reino Unido.
Si puedes ayudarme y de paso puedo ofrecerme para hacer lo mismo, por favor contesta este post o por privado.

Gracias de nuevo!

marsila:
Pues si que estoy registrada, pero claro, no te conozco de nada y no voy a firmar con mi pin asegurando que tienes las competencias o la experiencia si no te conozco de nada. Lo siento.
Esto ya lleva en marcha un par de años, así que en realidad has tenido tiempo de prepararlo.
Creo que la mejor opción en tu caso sería hablar directamente con el NMC y comentarles lo que pasa. Estoy más que segura de que no eres la primera persona en esta situación y de que tienen algún protocolo para casos de este tipo. Mucha suerte.

marsila:
La web del NMC dice que si trabajas fuera de UK no tiene porqué ser un NMC registered: If you work wholly overseas, you can seek confirmation from your line manager where you work. They do not need to be a nurse or midwife.

volando:
Gracias por tu respuesta.

En realidad ya hice la consulta al NMC, creyendo como tu, haber leído lo que has copiado.

Pero esto de que puede hacerlo tu manager no es para la discusión.

Y como leí hace un año lo mismo que tú, me quedé tranquilo.

El problema fué hace un mes que me encontré al hacer los pasos del NMC que me pedia el NMC number, envié un correo a NMC que me contestó extensamente pero al cabo de 10 días, contacté entonces con mi antiguo trabajo que no se enteran de nada y a partir de ahí ha sido el moverme con prisa.

Pero esto de que puede hacerlo tu manager no es para la discusión, es para la confirmación que ya lo tengo.

La discusión tiene que ser con un NMC registred, aunque no lo conozcas de nada.

Te copio la respuesta que me han dado.

Thank you for your email to the Nursing and Midwifery Council (NMC) regarding your revalidation.
 
You must have had a reflective discussion with another NMC registrant, covering your five written reflective accounts on your CPD and/or practice-related feedback and/or an event or experience in your practice and how this relates to the Code.
 
The NMC’s core function is to ensure the protection of the public. To do this as a regulator we must make sure that nurses and midwives keep their skills and knowledge up to date and uphold our professional standards.
 
This is why it is required of you to have a reflective discussion with another NMC registered Nurse. This ensures that participants re-familiarise themselves with the Code and gain a greater understanding of how it applies to everyday nursing and/or midwifery practice.
 
A nurse registered to an overseas regulatory body, would not have knowledge of the NMC standards or code.  So while having a this discussion with an overseas registered nurse may be beneficial it does not ensure you are kept up to date regarding NMC standards.
 
We expect the reflective discussion to be a face-to-face conversation in an appropriate environment. If for some reason you cannot have a face-to-face discussion then you could arrange a video conference or use a video chat service such as Skype or FaceTime. If you do not have access to this kind of technology you could ask your employer for support, or contact your local library services.
 
We expect you to make every effort to have this discussion face-to-face. If you are unable to arrange a face-to-face discussion in time before you are due to revalidate, then you may have this discussion over the phone as a last resort. You may be asked to explain to your confirmer why this discussion was not held face-to-face. We recommend that you share your reflective accounts with your reflective discussion partner in advance so that you can both prepare and that you have your copy of the
Code in front of you when you have your discussion.
 
If you work in a setting with no other NMC registrants, you should make contact with other NMC-registered peers from your wider professional or specialty network. The RCN has a number of professional forums you could join if you are a member.
 
You can choose to store your completed reflective discussion and confirmation forms in either paper or electronic format. You should still respect the fact that these forms contain personal data about your reflective discussion partner and confirmer.
 
Further information about reflective discussions for revalidation can be found here - http://revalidation.nmc.org.uk/what-you-need-to-do/reflective-discussion/
 
Kind Regards,
Demi Kirlew
 
Registration Officer
Nursing and Midwifery Council
23 Portland Place
London
W1B 1PZ
www.nmc-uk.org
020 7333 9333
 
Your feedback is important to us. Please could you take a few minutes to complete the following survey to help us improve our services:
 
NMC customer survey
 
 

marsila:
Mucha suerte pues, me parece una putada. Sospecho que habrá mucha gente en tu situación.
Has probado en los grupos de Facebook de enfermeros retornados? Quizá ahí encuentres a alguien que esté en las mismas.
Lo dicho, mucha suerte.

Navegación

[0] Índice de Mensajes

[#] Página Siguiente

[*] Página Anterior

Ir a la versión completa